Wijnglazen

U kent als horecaondernemer vast het probleem van te vol geschonken wijnglazen. Dit kost u wellicht meer geld dan u voor mogelijk houdt.

 

Door uw logo op wijnglazen te laten decoreren, heeft uw personeel altijd een duidelijke richtlijn voor het inschenken van de glazen. Daarnaast kunt u exact uw winstmarge berekenen, en bespaart u tot 30% op de inkoop van uw wijn.

 

Een rekenvoorbeeld uit de praktijk;
Sushi restaurant Java verkoopt gemiddeld zo’n 350 glazen wijn per week waarvoor 74 flessen wijn van 0,75L gebruikt worden. Dit betekent een rendement van slechts 4,7 glazen wijn per fles. Het schenken van een constante hoeveelheid is nu eenmaal lastig.

 

Restaurant Java koopt een fles wijn in voor gemiddeld € 4,51.
Dit betekent een jaarlijkse wijninkoop van € 17.354,-. (74 flessen x 52 weken)

 

Bij een rendement van 6 glazen per fles zou het weekverbruik 58,3 flessen zijn in plaats van 74. Over een jaar genomen is de wijninkoop van Restaurant Java dan € 13.672,52. (58,3 flessen x 52 weken)

 

Met een logo als schenkmaat op 12,5 cl. bespaart Restaurant Java zo’n € 3.681,- per jaar op de wijninkoop!

 

 

Daarnaast krijgt elke gast nooit te veel en nooit te weinig wijn in zijn glas en uw logo of bedrijfsnaam is constant onder de aandacht van uw klanten!

 

Kijk snel naar ons assortiment wijnglazen, of vraag een offerte op maat aan, en begin vandaag nog met besparen!